Wasserij Jekerkwartier.

Wasserij Jekerkwartier 1 Pixelaars

Wasserij Jekerkwartier.

Wasserij Jekerkwartier is volledig gespecialiseerd in de verzorging van persoonsgebonden wasgoed van bewoners van zorginstellingen en klinieken. Wij halen uw was op, behandelen het geheel individueel en bezorgen het binnen twee dagen terug.

De webapplicatie van Wasserij Jekerkwartier

Wij hebben het verwerken van de administratie rondom het wassen op de schop genomen en geautomatiseerd. Het administratieve verwerkproces van de wasmanden moest gedigitaliseerd worden middels een integratie met hun facturatiesysteem, SnelStart.

Dit werd voorheen met een kladblok geturfd. Aan de hand van de wensen hebben we een webapplicatie ontwikkeld in combinatie met een handscanner en barcode printer. 

Dit systeem maakt het mogelijk om barcodes maken, printen en scannen. Deze barcode zit gekoppeld aan de relaties in het facturatiesysteem. Als deze code gescand wordt, wordt er automatisch een order aangemaakt (of als deze al bestaat aangepast) in SnelStart, zodat deze aan het einde van de maand alleen nog maar verstuurd hoeft te worden.

foto-bussen

Barcodes printen

Vannuit de relaties die ingevoerd zijn in SnelStart kan een barcode gemaakt worden aan de hand van de relatiecode. 

Deze kunnen vanuit het systeem uitgeprint worden op de zelfklevende barcode labels. Deze labels zijn scanbaar middels de (handheld-)barcodescanner. 

SnelStart API

Voor de koppeling tussen het scansysteem en SnelStart wordt gebruik gemaakt van de API van SnelStart. Gezien dat de snelheid van deze API niet altijd optimaal is en er storingen op kunnen treden hebben we ervoor gekozen om de data eerst op te slaan voordat we deze overschieten naar SnelStart. 

Dit gebeurt real time. Mocht de API niet reageren of beschikbaar zijn, staan de orders alsnog netjes opgeslagen in de webapplicatie. 

20221011_105843

Barcodes scannen

Het scannen van de barcodes is zeer eenvoudig. De knop indrukken en wachten op het bevestigende piepje in combinatie met het groene lampje. 

Daarna krijgt de gebruiker een visuele bevestiging op het scherm, de naam van de relatie en het aantal scans. 

Tijdsbesparing

In het verleden was het turven en invoeren van de orders enorm tijdsrovend en foutgevoelig. Dit proces hebben we nu geheel gedigitaliseerd.

Het nieuwe systeem is minder foutgevoelig en bespaart enorm veel tijd. Na de scan wordt de order automatisch aangemaakt. Aan het einde van de facturatie periode worden de facturen verstuurd naar de klanten.